Wie zijn wij?
2maalV staat voor Lisette Verploegen en Kitty van de Vossenberg.
Twee enthousiaste, daadkrachtige, door de wol geverfde trainers/coaches.
We zijn reeds jaren betrokken bij de professionele en persoonlijke ontwikkeling van mensen die werkzaam zijn in uiteenlopende branches.
U kunt daarbij o.a. denken aan de Bouw & RailInfra, Zorg & Welzijn, Onderwijs en Kinderopvang.
Ruim 30 jaar geleden zijn we begonnen met groepsgericht werken met jongeren en kinderen in de hulpverlening. Daarna hebben we bij diverse werkgevers gewerkt als opleider, trainer, coach en projectleider. In 2003 hebben we ons eerste bureau opgericht.
Met wat voor vragen kunt u bij ons terecht?
Met allerlei vragen die gaan over professionalisering van uw organisatie en medewerkers. Wij helpen om de vragen helder te krijgen èn de antwoorden te vinden en maken een opleidings-/trainingsplan dat past bij het door u gewenste resultaat.
We staan geregistreerd in het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs, Lisette is gecertificeerd als MZ opleider/Navigator en Kitty als Register Loopbaanadviseur CMI B.
Het kan dan gaan om deskundigheidsbevordering, samenwerking, communicatie, conflicten of verandering. Maar er kunnen ook (extra) vaardigheden nodig zijn. Als het nodig is zoeken wij samen met degene over wie het gaat, naar achterliggende oorzaken die we als een soort motor van gedrag kunnen zien. We zitten dan bij uitstek in onze rol als coachend trainer.
Wat doen we?
We helpen om een probleem of vraag door een andere bril te bekijken.
Samen met iedereen die erbij betrokken is, werken we aan een oplossing die past bij hen en bij de omgeving.
In dit proces halen we alles uit de kast om de mensen die het moeten gaan doen, mee te nemen. We houden een spiegel voor, reiken passende theorie aan, geven mensen inzicht in de effecten van hun gedrag en laten ze oefenen met nieuwe gedragingen.
Hoe werken we?
Meestal in groepsverband met oog voor iedereen in de groep.
We voelen ons snel op ons gemak in een groep en kunnen op een natuurlijke manier inspelen op wat er in de groep gebeurt.
We gebruiken afwisselende en actieve werkvormen zodat het voor iedereen gemakkelijk is om bij de les te blijven.
Soms treden we op de voorgrond met een presentatie of analyse, soms zijn we regisseur op de achtergrond en laten mensen zelf ervaren wat de effecten zijn van hun houding en gedrag.
Zelf brengen we energie, plezier en humor mee, wat ons betreft ‘de smeerolie voor elk leerproces’.